Dag 03 Mina föräldrar!

Just nu hoppar jag över dag 2 för jag vet inte riktigt hur jag ska skriva där, men det kommer ev att skriva om det någon annan dag.
Tänkte presentera mina päron istället. Jag vet inte riktigt vem jag är lik mest, men jag säger att jag har fått det bästa av två personer.
Många av er känner redan min mamma, som är nyheternas reporter! Det hon inte vet, är inte värt att veta. Det är inte så att hon söker efter att få reda på allt, men utav någon anledning får hon reda på saker innan jag ens vet något. Hon är alltså en riktig mamma som alltid har legat steget före. Är det fjortisfest någonstans, vet hon om det innan ens den som ska ha festen vet om det. Nej inte riktigt kanske, men våran mamma har koll! Jag har aldrig kunnat ljuga för henne, vilket iofs är bra men det var inte ens värt att försöka. Jag tror seriöst hon har en lögndetektor inbyggt eller så är det så att hon inte tror på att hennes barn är änglar. Har lite svårt att avgöra vilket som stämmer....
Det jag gillar bäst med min mamma är att jag vet att om klockan så är 3 på natten, kan jag ringa till henne och bara prata för att jag känner för det. Kanske inte om helt onödiga saker som tex vad det ska bli för mat, men som när jag går hem från krogen och inte vill gå själv, kan jag ringa till henne. Hon ställer alltid upp så gott hon kan och det är så en mamma ska vara! När man var liten tänkte man " tänk om Agust mamma, var min mamma" men alltså NEEEEJ! Skulle aldrig byta bort Tant Rafa mot någon annan. Har hon fött mig så får hon dras med mig för all evighet, så är det bara!
Pappa, The Big Boss, går under namnet Thomas men de flesta känner honom som Igge. Han är verkligen klassens pajas om något! Det går inte 5 min innan jag håller på att garva ihjäl mig när jag är med honom. Om jag skulle förklara hur en man är, skulle jag förklara visa fram pappa, för han är verkligen den typiska mannen. Dricker öl, snusar, luktar sågspån ( eller väldigt god mansparfym), gillar hårt arbete, tänker att det som inte dödar, det stärker och alla andra såna där mans fasoner dom har. Han är oxå en som jag vet alltid ställer upp om det är så. Han hade kanske inte uppskattat om jag ringde mitt i natten bara för att prata, men jag vet att om det verkligen skulle vara något, skulle han inte tvivla på att hjälpa mig. Det är ju föräldrarnas jobb att göra det, men det är inte alla som gör det.
Det bästa med honom är att han kan vara rätt spontan. Som en gång när han plötsligt kom på att vi skulle bussluffa i Västra Götaland under en helg. Kommer inte riktigt ihåg hur det kom upp men bara själva grejen att göra en sån sak, är väldigt roligt. Har väldigt många minnen om med honom när det bara var jag och han. Kan nog säga att jag är pappas flicka och det känner jag än idag att jag är, även om jag är "stor"
Papi!
Mami! Hittade ingen bild från nu eller rättare sagt jag kunde inte spara den för då kom det med 500 andra bilder som inte hade med mamma att göra.
Nu går det inte att göra så att det blir mellanrum, därför sitter hela texten ihop! Jävla skit teknik!!!
Ska börja packa nu hade jag tänkt. Ska åka till Mld över helgen och mysa med mina syskon!
Haré!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0