Ur mitt vrede, blir jag kreaktiv!

Idag var det inte svårt att veta vad jag skulle göra av min lediga dag. Vaknade vid 8.30, började städa, tvätta och bar lite ved. Väldigt ovanligt, eller inte! Sen tog jag en promenix in till Kungälv för att ha en hot dejt på barngolfen med farmor och komiker Gunnar. Efter en snabb fika, gick jag och the old one till Röda korset där jag fynda! Hittade en skit snygg kavaj från Kappahl som bara ropade mitt namn så kunde inte motstå den. Det blir riktigt snyggt att ha den, en snygg t-shirt ( t-shirt is the shit!) och ett par jeans eller dom svarta byxorna jag har. Tummen upp och raaaawr för det! Sen efter att ha dreglat lite över mig själv, gick vi vidare till Västragatan och leta julklappar till alla barn som numera finns i våran familj. Hittade en del, men är långt ifrån klar. Detta är första julen som jag kan betala alla mina julklappar själv och kunna köpa det jag vill ge dom. Fast måste sätta en gräns, annars kan jag köpa upp hela min lön på bara julklappar.


Där är kavajen och mitt snygga face!

Var på lite dåligt humör när jag kom hem, PMS och tupplur passar inte ihop! Hade som uppgift  att fixa varmvatten, så gick ner till källaren och fastande där i cirkus 1h. Skönt att komma ifrån lite och bara vara ensam en stund. När jag kom upp hade jag från en klamp, skapat en kniv. Att tälja kommer jag nog aldrig växa ifrån. Just att sitta själv, lyssna på musik och tälja är en av de bästa sakerna jag vet, när jag är på dåligt humör.


Ur mitt vrede blir jag kreaktiv. Den är inte klar än men det är en början.


Imorgon är det jobb som står på schemat och när jag kommer hem ska vi baka lussekatter. Mummmms!


Mami får avsluta detta inlägget.

Haré!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0