Jag lär mig sakta men säkert!

Dock har jag inte löst problemet som jag berättade om igår, men löser sig tids nog.

Idag åkte vi ut till Marstrand en sväng och jag tog lite bilder. Jag har redan märkt att jag måste köpa ett nytt objektiv för det gick inte att zooma som jag ville. Men då har jag ännu ett problem. Jag fattar inte vilken man ska ha...? Nu har jag 18-55, vilket är ett helt vanligt nybörjar objektiv om jag har fattat det hela rätt. Vad jag har hittat just nu, ligger det billigaste objektivet på 1300 cirkus för 55-200. Tror det innebär att man kan zooma längre med det. Men det finns ju hur mycket som helt att välja på och hundra nya ord som jag ska lära mig för att fatta vad allt innebär! Shiiit!


Här är den kameran jag har köpt.






Detta var något jag lyckades med igår, men jag har ingen aning om hur jag gjorde det. Alltså att få fokus på en av bitarna medans dom andra blev suddiga.


Övning ger färdighet!

Haré!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0