Min julklapp till mina systrar, fick dom att börja gråta!

Denna julen blev lyckad! Jag har varit väldigt nöjd över alla julklappar jag har köpt,  speciellt till Sandra och Madde.  Jag tänkte först köpa Sex and the city boxen till dom, men tyckte att det var inte riktigt det jag ville ge dom. Jag bestämde mig tillslut att köpa ett armband med deras namn på. Eftersom att jag inte skulle fira jul ihop med dom, skrev jag ett litet brev som dom öppnade innan dom öppnade paketen.

Och såhär stod det:

Vi skulle inte köpa några julklappar till varandra i år men jag köpte varsin till er ändå.

Trots överdosering av p-piller, gravida psykutbrott och alla konstiga funderingar och tankar, är vi en trio som troligtvis aldrig kommer att brytas. Ni har varit mina inkomstkällor, fyllehjälpare, mat-och sovrums värdar men framför allt har ni varit mina bästa vänner.

Jag har länge funderat på vad jag skulle kunna ge er eller göra för att försöka ge tillbaka lite till er eftersom ni alltid ställer upp för mig i vått och torrt. Tillslut hittade jag något som jag tror att ni kommer tyck om. Jag har en likadan så det blir lite som en syskongrej, som jag länge har pratat om att vi skulle skaffa oss. Jag hoppas ni blir glada över den.

Har ni öppnat julklapparna innan ni har läst detta, ska ni ha varsin fet smäll för nu är ingen av er gravida!

God Jul och tack för att ni alltid finns där!

Kram från eran unika lillasyster!



Jag kan meddela att dom blev väldigt glada över klappen. Madde, som precis har fått lilla Lova, bröt ihop i början av brevet och Sandra fattade inte vad det var med henne men sen när hon läste, började hon oxå att gråta. Även mamma började gråta för att dom andra grät, så det var ett himla håll i gång där ett tag. Jag kan säga att jag är väldigt nöjd över reaktionerna!

Det jag fick i julklapp var presentkort på Expert så imorgon ska jag åka dit och köpa en systemkamera. Fick även presentkort på en sportaffär och en sminkaffär. Av mamma fick jag en jätte fin ljushållare som man hänger i fönstret, och av Sofia fick jag oxå några ljusgrejer som man ställer på bordet. Är nöjd över mina julklappar med tanken på att jag inte hade önskat mig något men fick saker som jag ville ha.


Julafton är en vit dag, alltså ingen alkohol för mig. Tycker inte det passar sig, men om andra gör det struntar jag i så länge det inte går över gränsen. Det innebär att ikväll är det jag som är chaffis, så snart ska jag köra hem farmor och sen gå och lägga mig! Upp tidigt imorgon för att vara vid Expert när dom öppnar så jag kan få min systemkamera innan den tar slut.

Hoppas alla har haft en bra julafton och fått fina presenter!

Haré


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0