Uppesittarkväll gör mig rastlös!

Traditioner i all ära, men jag blir så fruktansvärt rastlös dagen innan jul när vi sitter och spelar Bingolotto. Visst det kan väl vara mysigt, men inte när det håller på i 4.5h!!  
Efter andra spelet bojkottade jag Lotta och tittade på Full Metal Jacket istället. Just den filmen ska man kanske inte se dagen innan jul. Den sprider inte speciellt mycket julkänsla, så jag stängde av efter halva filmen. Den bästa och mest kända kommentaren ifrån filmen är ju " Me love you long time" Det är många som har hört den frasen, men tror inte det är så många som vet vilken film det kommer ifrån. Men nu har ni fått reda på det, ännu en  onödig kunskap kanske men det kan vara bra att veta ifall du någongång kommer att vara med i Postkod.

Denna julen är den första som jag firar med pappa utan att Sandra och Madde är med. Känns gött konstigt faktiskt. Det är väldigt lungt och tyst, förutom när pappa drar igång med alla dess möjliga djävulskap! Men roligt har vi!
Är van med att fira jul med 25 st och iår ska vi bara vara 5. Vi kommer inte ha någon tomte heller, och det är oxå första julen som jag ska fira och det inte kommer någon tomte! Får be pappa gå till Kungälv och köpa tidningen så kanske herr tomtefar vågar sig fram ändå. Kan ju alltid hoppas, för iår har jag faktiskt varit snäll och jag förtjänar att tomten kommer hit.


Orkade inte lägga upp några bilder igår från Liseberg, så dom kommer nu istället.


Stjärnvinst!


Världens största kanelbulle! Eller Lisebergs största.







Farmor ska sova här inatt, vilket innebär en diskussion om vart hon ska sova. Det finns en säng över men envis som hon är, har hon fått för sig att sova i soffan. Den soffan är typ 100 år gammal och sätter man sig för hårt ner i den, bryter man hela svanskotan! Men men, vill hon sova där så får hon göra det!


Ska ta och fixa nya sängkläder i min säng och sen är det dags att nana.
Hoppas ni har haft en bra kväll hemma, eller på jobbet!

MERRY X-MAS AND GOD BLESS YOU ALL!
 
Haré!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0