Jag är så dutti!

Idag har jag gjort ALLT och lite till som stod på min "to do list". Nu har jag äntligen skickat in uppsägningen på min lägenhet i Mellerud, så från och med den 30/11 har jag tre månader på mig att städa ur och grejer. Känns rätt skönt men ändå inte. Jag tycker så jäkla mycket om mitt lilla hem, men jag kan ju inte ha kvar den bara för det. Så nu måste jag börja lägga ner mer energi på att få tag på något här i Kungälv, men jag har blivit lite bekväm med att bo hos papi. Det finns för och nackdelar med att bo här, men fördelarna överväger nackdelarna, så det går ingen nöd på mig. Har även fått tummen ur röven och ringt Akassan, bättre sent än aldrig!

Åkte in till stan förut för att köpa mig en Chai latte som jag har dreglat över hela dagen, och äntligen skulle jag få den! Men icke sa nicke, Lina skulle inte få någon latte idag! Det började med att jag fick stå i kö (stod som nr 2) i ca 10 min för att en kvinna skulle förklara att hon ville ha en macka utan griskött, vilket tog ett tag att förklara. Sen skulle hon ha vatten i en nappflaska, vilken man förstod klart och tydligt, men det förstod inte hon som tog beställningen utan hon stod och gav kvinnan en IQbefriad blick och bara "ööööh". Det som fattades var fingret vid munnen och det blonda håret. Iaf..! Då kom hundra frågor om vilket typ av vatten hon skulle ha, varmt, kallt, kokande och hur mycket. Till slut lyckades hon få allt det hon hade beställt och det var min tur, finally! Beställde min Chai latte och hon som stod i kassan drog mitt kort.....Kortet saknar täckning!! WHAAAAT?! Hon drog det tre gånger men det fungerade inte ändå. Då tänker jag: Jamen vad bra! Nu är det någon som har skimmat mitt kort och tömt kontot! ROCK ON! Gick in till femman för att se om jag kunde ta ut på automaten, men till min glädje stod det flera personer där som sa att inte deras kort fungerade, phuuu! Det slutade med att jag inte fix någon jäkla latte, utan åkte hem tillsammans med Kicki och Matilda.





Vi behöver inga män inte!


Känner mig lite smått irriterad, kan typ explodera för vad som helst känns det som. Kan kanske ha något med att jag har slarvat med örten ett tag nu. Ska köpa nya imorgon och får humöret till rätta igen.

Nu ska jag fixa lite kaffe till pappa och Kicki.

Haré!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0