Sovmorgon!

Börjar inte förens 10:30 idag så har fått mig en riktig sovmorgon. Det behövdes kan jag säga! Idag jobbar jag på Älvgården och eftersom jag börjar sent, tänkte jag gå till jobbet. Det tar cirkus 40-50min så är snart dags att ta på sig vinterkläderna, sätta i musik i öronen och bokstavligen dansa iväg till jobbet.  Just nu snöar det och är ungefär -5, eller det är iaf det Knappen och Hakim säger på NRJ. Har inte orkat ta mig upp ur sängen än så jag får lita på dom.

Riktigt gött att det är torsdag i dag eftersom att det är fredag imorgon och då ska jag åka till Mellerud direkt efter jobbet. Hoppas att SJ går som det står på hemsidan annars är det förbannat segt att hålla på och byta. Vanligtvis ska det ta 1h 15min upp med tåget, men när dom håller på att greja med vad dom nu grejar med, kan det ta över 2h och det är inte så jääääätte roligt faktiskt. Det var någon gång det tog över 3h att komma upp och då trodde jag skulle explodera av ilska. För Sj-tanten hade sagt att det var ett byta, fine, och att det bara var att sätta sig på det andra tåget och så skulle det åka med en gång. Men icke sa nicke! Jag satte mig på det andra tåget och tyckte att det var rätt tomt i vagnen (jag var den enda som satt i den) och tänkte att dom andra kommer väl snart. Sätter mig till rätta och tänkta sova lite, då kommer han biljettnissen och sa:

- Oj vad du var tidig.

- Ööh ja jag tänkte gå in eftersom att tåget ska gå snart. (?)

- Neeej?  Tåget går om 1h.  

Men för helvete! Irriterad som jag var innan, blev jag lite mer irriterad och tänkte gå in och köpa mig en glass för att trösta mig själv. När jag kommer fram till kassan säger hon att glassen kostar 20 (!) Vadå 20?! Den kostar 15 i vanliga fall! Detta är något som jag inte brukar bli arg över för 5 kr hit och dit spelar ju ingen roll, men allt hade krånglat så detta var ännu en grej som gjorde mig ännu mer irriterad. När jag väl hade fått i mig glassen och det var dags för tåget att rulla, ropar dom ut i högtalarna att vi inte alls kunde rulla vidare. För det var någon som skulle ta lite koppartråd från tågbanan men det slutade rätt illa. Han blev hängandes i tråden och av det jag har hört, fick han väldigt allvarliga skador.  

 

Shit nu måsta jag springa!

 

Ha en bra dag allesammans!
HARÉ!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0