Sanningen bakom Melleruds folket!

The truth about Mellerud. Vill dock säga redan nu att detta händer inte bara i Mellerud, det händer överallt. Men eftersom jag är uppvuxen där, kan jag bara tala utifrån det jag vet.
 
Mellerud är en liten kommun där du kan känna sig fysisk trygg , men psykiskt trygg kan du aldrig vara där.
Det jag menar med det är att du kan gå hem mitt i natten, nykter som onykter utan att du behöver vara rädd för att någon skulle våldta eller misshandla dig. Skulle detta ske, skulle personen som gjorde det, bli upphittad inom en snar framtid och troligtvis bli halvt ihjälslagen. Men du kan ALDRIG lite på att det du säger till en person stannar hos den. Efter 5 min vet hela Mellerud om det du har sagt och lite till. Många, inte alla, gillar att krydda på lite extra för att göra det till en större grej.

Jag ska inte sopa under mattan att jag inte gillar skvaller, det är en dålig vana jag har. Jag frågar jämt folk om det har hänt något nytt och 4 av 5 gånger får jag ett svar.
Alla pratar som sagt om alla. Är det någon som har gjort slut, pratar man självklart om det förhållandet och om varför man tror att det inte fungerade. Det finns INGEN i Mellerud som kan säga att dom inte pratar om sånt här, så alla är exakt lika skyldiga till att skvaller finns. Man behöver inte ens känna personen ifrågan, man har alltid något att säga om saken ändå.

Snacka skit gör dom som strör på mer än vad som är sant och sen inte vågar stå för att dom har pratat om det.
Jag kan säga att jag har pratat om exakt alla jag känner, på både gott och ont. Men så fort man gör det, tar den personen som för det vidare, bara med sig det som är negativt. Jag kan säga att jag verkligen tycker om en person men jag tycker inte hur den beter sig. Det kan bli världens liv över en sån sak.

Det är då man ska kunna ta kritik utan att behöva skjuta ner alla som ger kritik. Utav kritik växer man som människa, om man inte är totalt blind och inte vågar se sina egna brister!

Så nu har jag sagt mitt!


Kommentarer
Postat av: Kristina Salén

Jaa du Lina, du har så rätt så.....

2011-04-26 @ 21:53:36
Postat av: Hannamurr

Well said

2011-04-28 @ 06:32:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0