Ju mer dom spottar!

Återigen ska jag börja träna. Det blev ett långt uppehåll på några månader så det måste ta tag i detta igen. Varje gång jag börjar det "nyttiga" livet, börjar jag oftast på en måndag och kör stenhårt med en gång. Jag kan säga till alla andra att man ska ta det lungt i början med att träna 2-3 gånger i veckan, men jag lyssnar sällan på det jag själv säger.
I måndags tog jag en motionsrunda på 5.4km och igår körde jag 1.30h på gymmet. Jag vet att man inte orkar hålla på hela veckan, men det går inte att sluta när jag väl har börjat. Jag hamnar lätt i ett tänk där träning hamnar i centrum. Lyfter jag något på jobbet, tänker jag att nu får den och den muskeln arbeta.
Jag gillar att träna för att känna den känslan av att kroppen är helt slutkörd och hjärnan har fokus på en sak istället för 50000 andra saker. Sen ska jag inte stoppa under stolen med att kroppen ser bättre ut oxå och det kan jag tycka är snyggt till en viss gräns. Så det är väl lite olika saker triggar mig till att träna.


Kapten Röds nya album, Fläcken som aldrig går bort, är fruktansvärt bra!! Lyssna på den och ni kommer att bli förälskade!

Ju mer dom spottar på mig, desto snabbare kommer jag att blomma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0