All you need is some fucking love!!

För några veckor sen var jag ju på arbetsintervju angående ett långvikariat, och förra veckan fick jag reda på att jag fick det! Tyvärr var det inte på Svalan, där jag har jobbat som mest, utan hamnade på att ställe som är helt olikt från det jag är van vid. Men jag tycker det är roligt med nya utmaningar, nya människor och nya ställen, så det var riktigt roligt att få komma till något nytt. Började på det nya stället igår och efter idag känner jag att detta kommer nog att gå lika bra som det har gjort på de andra ställerna. Mina arbetstider är mån,tis, tors och fre från 7.30-15.15 förutom tis 07.30-17.00. Onsdagar är jag som sagt ledig, men har tänkt att lägga upp mig på timecare, så jag får ihop 100%. Dock ska jag inte jobba imorgon, tänkte faktiskt ha en ledig dag och umgås lite med farmor, köpa julklappar och ringa några viktiga samtal. Kanske hinner baka lite vaniljbullar med farmor om det finns tid för det.

Har inte kunnat blogga på ett bra tag nu, för pappa hade tagit med sig internet grejen till jobbet. Efter abstinensbesvär och kört lite rehab, har jag nu bestämt mig för att köpa ett eget mobilet bredband, så jag slipper att gå igenom detta en gång till!


För några dagar fick jag en "djup" uppenbarelse. Och jaa ni har fortfarande rätt, jag är speciellt och kommer alltid att vara det! Det är bara att gilla läget, för jag gillar det! Här kommer uppenbarelsen:
Alla människor är som blommor. Blommor behöver vatten för att överleva, och vi människor behöver löööööve men som blommor, behöver vissa människor mer än andra.  Det är absolut inget nytt, men det var bara något jag gick runt och tänkte på.

Jag har t.om gjort tre grupper som visar mer vad jag menar.

* Lyckliga Lotta är en blomma som behöver regelbundet med vatten och som dör fort om man inte sköter den.

* Fredsblomma (tror den heter så) behöver inte lika mycket vatten som Lyckliga Lotta, men inte så lite som kaktusen.

* Kaktus, den kan man ju glömma några veckor utan att den dör.

Jag skulle vilja sätta mig vid kaktusen för det verkar vara lättast, men jag är alldeles för känslig för det så egentligen är jag väl en Lyckliga Lotta. Det handlar om all slags kärlek, så det är inte så att någon skulle behöva gå utan. Känner att jag kommer in i lite Di Leva style här men det är faktiskt sant, all you need is love! Vet inte var jag hörde detta någonstans, men det var någon som sa " Du ska älska dig själv innan någon annan kan älska dig" Det tycker jag faktiskt verkar vara helt vettigt. Menar inte att man ska vara ego och bara älska sig själv, men man ska känna sig själv och veta vad man är värd innan man går in i ett förhållande. Det är bara vad jag tycker men sen om man gör det är en hela annan femma!

På tal om älgar, var jag på mitt första stormöte idag. Det var väldigt intressant, det var inte som ett vanligt möta där man håller på att dö av uttråkning, utan på detta mötet höll man på att svettas ihjäl istället! Först fick vi fika, enorma lussekatter som var riktigt goda. Sen pratade cheferna om lite grejer, sen fick personalen julklapp och efter det var det dags för  ZUMBA!!! Oooh yeah shake that ass!! Fy in i hela fridens namn vad det var roligt, men svettades väl ut all vätska som jag hade i kroppen. Ett riktigt bra avslut på ett möte tycker jag!


Jag siktar mot toppen så långt jag kan nå!


Denna bilden och artist säger nog allt det jag vill ha sagt!


Haré!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0