Arbetslös!

Har inte fått någon bokning och dom har inte ringt nu på morgonen, detta innebär att jag är arbetslös idag! Det var någon gång i juli som jag var ”arbetslös” sist. Igår tänkte jag ” Och vad ska jag göra under hela dagen nu då” Ööh ja, jag hade ju inte behövt oroa mig för att inte ha något att göra precis. På dagens schema står det: Ringa hyresvärden (nu finns det inga ursäkter!!), ringa kommunal, städa, diska, tvätta, elda och sen om jag har tid, åka in till stan en sväng. Så ja, jag har en hel del att göra.  

Igår hittade jag äntligen flera låtar som jag har letat efter hur länge som helst, känns det som. Jag är en riktig oldie när det kommer till musik. Helst lyssnar jag på 80, 70, 60-tals musik, vilket gör att jag är i 45+ åldern när det gäller min musikålder. Men what the hell, musiken var ju grym på den tiden och den lever föralltid. Dagens musik varar en hit ungefär i 1 år och sen är det bara en i mängden.  Det kommer liksom aldrig mer komma någon som Elvis, Madonna, M. J eller Tina.  Ta Lady Gaga som exempel, hur många kommer att lyssna på Poker face med sina barn om 10 år? Jag tror inte det är så många, men hur många kommer att lyssna på någon av dom som jag nämnde innan? Joo ganska många! 


Donna Lewis – I love you always forever

http://www.youtube.com/watch?v=MlBuhf5was4

John Farnham

http://www.youtube.com/watch?v=P-aP-ossRkQ&feature=related

 

Är riktigt sugen på att gå och lyssna på lite live musik. Det kommer ju riktigt bra artister till Göteborg nu under slutet av året och även nästa år. Kommer inte gå på alla men hoppas iaf att jag kan gå på Björn Rosenström, Mustasch och Roxette. Roxette är ju ett måste!!!

Daniel Adam Ray 25/11 
Oskar Linnros 30/11
Elton John 4/12
Lillasyster 11/12
Robyn 17/12
Björn Rosenström 5/1
Mustasch 11/3
Iron Maiden 1/7
Roxette 24/7


Nu ska jag bli städtant!

Haré


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0