En helg i MLD city!

Fredag: Party med Papa Joe, Tötta Bea, Tötta Carolina, Dagge och Linda Norsk. Vi hamnade på Lara, där det var två personer innan vi kom, men det var rätt roligt ändå för vi dansade och rockade loss anyway. Sen gick vi hem till Bea för att ha lite efterfest och skulle ragga skjuts åt Linda och Dagge, men det var ingen som var sugen på att köra kl 3 på natten i snöstorm. Försökte att få tidningsbudet att köra dom men det gick inte så bra, det var iaf värt ett försökt tyckte jag. Jag var oerhört glad över att jag hade kvar lägenheter, för det var riktigt skönt att lägga sig i sin egna säng i sitt egna hem för en gång skull. Jag och Joe tjötade fram till 4.30-5.00 sen klarade inte jag vara vaken längra. Har blivit en riktigt oldie!!! Smartot Joe hade glömt att stängt av alarmet på mobilen, så den ringde kl 7 och det var den värsta alarmsignalen jag har hört! Snacka om att vakna upp som Hulken och bara ville slänga den förbannade mobilen i väggen eller rätt ut i en snödriva!

Lördagen: Vaknade vid 12, ringde ett samtal och poff så var frukost/lunch fixat. Dock hemma hos Sandra, så Joe och jag fick gå dit i stormen. Blev spelkväll hemma hos Sandra med vin och gott skratt. Vi spelade något spel som gick ut på att man skulle förklara ett ord med ord. Ordet Gröna hissen kom upp och jag fick en liten släng av spykänsla i munnen, kan inte riktigt förstå varför.....??

Söndag: Jaa snöstorm fortfarande, fast dom hade sagt att det skulle ha slutat på natten. Fuuuuuck no it dident! Tänkte att jag skulle gå till tåget, för så farligt snöade det ju inte. Neeej eller hur!! Bar på två bagar och en dataväska, men tänkte vara lite macho och gå ändå. Det slutade med att Alex kom och hämta mig för jag kom cirkus 100m och sen gav jag upp. Väl nere på stationen, visade det sig att tåget skulle bli 20min. När tåget äntligen kom gick alla på vagn 13 och såg till vår förvåning att den vagnen var tom. Fattade inte riktigt varför förens vi märkte att det var lika kallt i vagnen som ute ungefär. Så det var bara att ta på sig vinterkläderna och sitta i en kall vagn. Men till slut ville jag inte frysa röven av mig, så jag gick in till en varm vagn och stog upp ett tag innan det fanns en ledig plats.

Det var en mamma som gick på tåget med sitt barn och såg att det inte fanns två platser lediga, men det var en kvinna som sa att det fanns en ledig plats bredvid henne. Mamman kollade inte ens åt den kvinnans håll och sa bara: "Nej vi behöver faktiskt två platser!" Gött tyken! Sen sa hon: "Jag fattar inte att du måste vara med om en sån här hemsk sak. Mamma lovar att hon ska hitta en plats till oss" Okeeeeej!! Din unge kommer nog få men för livet bara för att ni var tvugna att gå igenom hela tåget för att hitta platser. Herregud, hon kommer inte få det lätt när hon blir vuxen med tanken på den hemska tågresan! Må Gud vara med dig!











Jag älskar snöööööö! <3



Nu är jag iaf hemma i Kungälv igen och sitter framför brasan och funderar om jag ska fundera på livets mening eller om jag ska kolla på någon film. Hmm svårt val!


Haré!!


Kommentarer
Postat av: anna

Låter som en härlig helg Lina!!!!

Gröna hissen ja.................hm......Håller med du....spykänslor väller upp...

Vilken tråkråtta......ja hon med dottern på tåget!!!



Hoppas vi ses i morgon!

Kram Anna

2010-11-28 @ 19:48:19
URL: http://www.bokedalensparadis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0