Inspelbar hjärna sökes!

Idag var dagen kommen, dagen då Lina skulle på arbetsintervju. Jag var helt hundra på att jag skulle vara där kl 9.30 men kl 8.40 ringer chefen och frågar vart jag är!
"Ja hej det är Lotta. Vart är du någonstans"
"Ööh jag jobbar?"
"Jaha, men du skulle vara här nu...."
" Vaaa?!! Sa vi inte kl halv 10????"
"Nej, halv 9. Men kan du komma nu så hade det varit bra"
Tänker: FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN!!
"Jajamen jag kommer med en gång"
Klickar av samtalet och får panik, som jag redan har byggt upp ganska bra under hela samtalet. HEEELVETE!! Det var så nära att jag började gråta, för jag såg framför mig att där rök det jobbet. Och pappas predikan som jag skulle få höra sen när jag kom hem och skulle förklara varför jag inte fick jobbet. Men iaf...Fick som tur vara låna Ellenors bil, fick en go och behövande kram av Anna och många lycka till av dom andra arbetskompisarna. Körde gasen i botten till stället där jag skulle vara, sprang in och anmälde mig att jag var där. Fick ett väldigt bra bemötande av cheferna och dom sa att det inte gjorde något att jag var sen, och att det hade blivit ett missförstånd. Puuuh!!
Väl inne på intervjun fick jag svara på en del krångliga frågor, där jag skulle förklara hur jag skulle handla i olika situationer. Det är ju skit svårt om jag inte har varit med om det! Tycker att det får man lösa då problemet uppstår, fast det är väl rätt bra om man har en backup men ändå. Var skit nervös nästan hela tiden, eftersom jag ville ge så bra svar som möjligt och låta någorlunda smart och jaa göra ett bra intryck helt enkelt. Men men jag gjorde så gott jag kunde och ångrar inte något jag sa, så nu är det bara att vänta och se om jag får jobbet eller ej. MEN HOPPAS HOPPAS HOPPAS VERKLIGEN!!!!
Jag kan tydligen inte ta in info om jag får den via telefon, så nu söker jag en inspelbar hjärna ifall någon har en sådan liggandes någonstans och bara skräpar, så får ni gärna höra av er till moi!
Imorgon är det jobb som står på schemat, som det har gjort sedan i juni och Oh my God vad jag älskar det!!!
Haaaaaaaaaaaaré!

Kommentarer
Postat av: Anna

Kul att du bloggar!!!



Håller tummen för dig att du får jobbet!!!



Kram kram Anna

2010-11-13 @ 23:40:51
URL: http://www.bokedalensparadis.blogspot.com
Postat av: Anonym

Tack tack! :D Kram

2010-11-14 @ 21:00:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0