Latmask!

Här om dagen när jag skulle putsa min glasögon, bröt jag av den plastgrejen som sitter vid näsan. Bra jobbat! Det är inte svårt att få den lagad, men tänkte köpa nya istället. Dom jag har nu har jag haft sen i 8-9an, så det är dags för nya.
Först tänkte jag på ögonoperation som skulle kosta runt 20-30 000, dyrt men värt det. Men jag kunde inte göra en sån operation för dom har inte kommit så långt i den tekniken än. Som tur är passar jag ju i glasögon så det går ingen nöd på mig.

Jag fick mina första glasögon när jag var 3 år och har alltid på mig dom, så jag är som ett med glasögonen.


Vanlig syn
 
Astigmatism (brytningsfel)  = Ser dåligt på båda nära och långt håll.

Pappa och jag ska kolla runt lite hos olika optiker i Göteborg, men jag är mest fast för Specsavers. Kan få 2 glasögon för priset av 1. Niiiiice!




Nästa vecka kommer Jessicorna hem igen och då blir jag återigen en Kungälvsbo. Känner att min kropp behöver det, för jag går inte alls lika mycket som jag gör när jag bor hos pappa. Har blivit en riktig latmask och godisgris! Inte okej!




Nu blir det natten

Haré


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0