Ny hjärna är under uppbyggnad!

Jag har funderat en del på det här med träning. Det jag har kommit framtill är att det är helt meningslöst att träna och äta nyttigt, när jag inte ändrar det som är det största hindret. Jag talar förstås om min kära vän Hjärnan. Vi har känt varandra i snart 20 år men ändå kommer vi inte riktigt överens.  Därför ska jag nu påbörja ”uppbyggnaden på min nya hjärna”. Jag har redan börjat lite smått och det jag har gjort är detta: Varje dag när jag vid något tillfälle tittar mig själv i spegeln, säger jag något jag tycker om mig själv.  Det behöver inte vara världen grej, det räcker med att tänka ”Idag ser mitt hår jävligt bra ut”.

Själva grejen med denna ”uppbyggnaden” handlar om att ändra mitt tänkande överlags. Sluta vara negativ och sluta lägga min energi på massa onödiga saker. Jag skulle vilja vara sådär äckligt positiv person ibland. En sån som ser något positivt i ALLT ”Samtidigt som jag fick reda på att min man hade varit otrogen mot mig, råkade jag köra över grannens hund som dom köpte igår. Men shit happens! Nu slipper jag laga mat till två och vilken tur att grannen hade försäkrat hunden så det är bara för dom att hämta ut en ny på posten inom en vecka. KANON!”
Det är mitt mål att bli sån!


Med mina öron fyllda av ljuv musik av ingen annan än Tina Turner, säger jag godnatt!

Haré!


Kommentarer
Postat av: Madde

Jag skulle också behöva en ny uppbyggnad av hjärnan, tar du och fixar min när du är klar med din?? haha....

2011-02-06 @ 10:50:19
URL: http://mizzmami.blogg.se/
Postat av: Lajna

Klart! Men du får ta en nrlapp ;)

2011-02-06 @ 22:28:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0