Familjen Stressröv ska bli familjen Slim!

Det började med att Kicki hade bestämt sig för att gå ner i vikt och eftersom att vi bor under samma tak, är det lika bra att hänga på. Medans hon käkar på en morot, kan ju inte vi sitta och äta godis. Det är varken snällt mot henne och vi andra behöver verkligen inte knö i oss massa skräp!

Därför drog vi igång med Points idag, jag, Daddy Cool och Kicki. I början kan det vara svårt att veta hur mycket points tex en potatis är men eftersom man äter ungefär samma mat hela tiden, kommer man snart ihåg allt. Under en hel dag får jag äta 22p och det ska delas upp på 5 tillfällen. På den arbetsplatsen jag är på nu passar detta in perfekt för vi har två fikapauser och lunch, så jag får in alla måltider under dagen. Jag trivs bra med min kropp som den är nu, så just att gå ner i vikt är inte något som jag känner mig stressad över som jag vet många hakar upp sig på, men några kilo här och där hade ju inte skadat. Det är magkatarren som jag först och främst vill bli av med, för det är onödigt att ha det när det går att göra något åt det.

Jag blir väldigt frustrerad när jag så jävla gärna vill träna, men utav olika anledningar inte kan komma fram till vart jag ska träna eller vad jag ska träna. Kickboxning är ju något som jag verkligen tycker om, men frågan är om jag skulle åka sammanlagt 80min för att träna? Jag tror faktiskt inte det. Just nu lutar det åt att köpa ett gruppkort/termin på Friskis och Svettis. Där finns nämligen Box och det påminner om kickboxning, om jag har fattat det hela rätt. Sen finns det en hel del andra saker som kan vara roligt att prova på.  Jag gillar att träna i grupp för jag blir taggad av att andra kämpar.

Förra gången jag hade min träningsperiod gick jag ner 10kg, men träningen steg mig alldeles för högt över huvudet. Det ända jag kunde tänka på var mat, träning och hur jag skulle kunna gå ner ännu mer i vikt. Detta slutade upp när jag konstant var förkyld och jag var tvungen att lägga ner träningen tills jag blev friskt. Sen när jag väl blev av med förkylningarna, hade jag tappat all motivation.
Jag har pendlat i vikt under hela min lata period, 3-4kilon hit och dit så det är inte hela världen egentligen. Men det hade varit skönt att komma igång att röra på sig lite mer än vad jag gör just nu.


Det var det!

Haré!


Kommentarer
Postat av: Hannamurr

Bra Linamurr! Nu vet du ju vad som gick snett förra ggn så du slipper göra samma misstag igen. Mentaliteten är minst lika viktig som själva träningen och låter som du har hittat rätt. Finns på tfn om du vill att jag ska skrika lite extra på dig ;)

Kram

2011-01-03 @ 20:57:17
Postat av: Anonym

Du finns redan i mitt huvud varje gång jag är ute och joggar! Jag har seriöst blivit skadad av dig. Jag hör hur du skriker "kämpa Lina för helvete. KOM IGEN NUUU" Men det hjälper ta mig fan! :D

2011-01-04 @ 22:45:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0