Hatet mot Alla hjärtansdag!

Jag hatar Alla hjärtansdag!

Hatar är ett starkt ord, men jag ogillar denna dag nåt så fruktansvärt! Och varför gör jag det? Joo för att allt är ska vara extremt plutti nuttigt och gulligt, vilket gör att jag går runt och får kvällningar hela dagen.  Visst det kan vara gulligt att få eller ge rosor till någon man tycker om, men när det blir som ett krav att allt ska vara perfekt och att man måste göra si eller så, gör att jag blir ännu mer anti. Kan man inte göra det någon annan dag på året behöver man inte ge blommor denna dag heller.  Själva grejen med att vi har en ”romantisk dag” gör att jag vill elda upp varenda kalender som finns.

Att gå på dejt denna dag är rena rama avrättningen.  Jag menar, är det någon gång som man skulle klanta till det riktigt ordentligt , skulle det just vara denna gången. Blir jag nervös annars vill jag inte veta hur nervös jag hade varit på Alla hjärtansdag.  Det behöver ju verkligen inte bli katastrof bara för att det är Alla hjärtansdag men tanken att misslyckas skrämmer mig.

En annan sak, som egentligen är det största orsaken till varför jag är så emot denna dag, är vi som inte har någon speciell att få rosor och sånt av. Jaa det ligger en vis avundssjuka i detta och det kan jag erkänna.  Hela dagen liksom gnider in det i ansiktet på oss.  ”Det behöver ju inte vara någon du är kär i” Neeeeeej men alla de andra 364 dagarna om året hänger man vänner och familjen i röven och just denna dag blir det ännu mer tydligt att man är det tredje hjulet. Och hur rockit hade det varit att få blommor av sin pappa? För mig hade det varit som en spark i skrevet och jag hade känt mig ännu mer misslyckad.  Dock kommer jag inte behöva oroa mig för att han skulle göra det men om det förmodan skulle ske, är jag rädd för att vi måste ge han en insomningsspruta.



Så tänker jag förut (ungefär för några dagar sen) och jag tycker fortfarande inte om Alla hjärtansdag, men jag gillar läget. Det är en dag det är snack om och den är över på 24h så det är bara att göra det bästa av det. Antingen kan jag gå runt och vara allmänt pisst eller så kan jag göra något åt det, det är bara att välja. Jag menar en fika eller bio med kompisar eller familj är ju inte illa pinkat det heller. Nej det må jag då säga! Familj är ju det bästa man kan runt sig och det skadar inte att visa det ibland.

Med detta vill jag bara säga att det är 28dagar kvar tills den 14/2!

 Haré!


Kommentarer
Postat av: Josefine

Jag tror du skulle ändra inställning fall du hade en som du tyckte om, för självklart vill man göra något gulligt för den personen på alla hjärtans dag:)..

2011-01-18 @ 14:55:55
URL: http://livetmedcrohn.blogg.se/
Postat av: Lajna

Jo det hade jag nog =) Men själva grejen att det är just en dag det är sånt ståhej om. Tycker att det ska komma naturligt och inte bara för att är bestämt att det ska vara romantiskt.

2011-01-18 @ 20:30:40
Postat av: Josefine

Ja men det är inte alltid besämt, du kan ju inte dra alla över en kant ;)

2011-01-18 @ 20:38:29
URL: http://livetmedcrohn.blogg.se/
Postat av: Lajna

Nej det ska jag iofs inte göra, men gör det lätt ändå ^^

2011-01-19 @ 20:23:49
Postat av: Hanna Murr

Fuck it! Säger jag!!

2011-01-23 @ 00:53:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0