Ringaren i Notre Dame

Oooh yeaaaaah! Lönen rullade in idag and i like it! Det var meningen att jag skulle in och hyra I rymden finns inga känslor men pappa så jag hoppade det.

Nu är det såhär att jag kommer aldrig växa ifrån Disney film, så jag köpte Ringaren i Notre Dam och Alice i underlandet, den med Depp. När jag tittade på Ringaren, kunde jag inte låta bli att överanalysera den filmen. Det första jag tänkte på var Quasimodo. Jag var tvungen att googla detta så att jag inte var helt ute och cyklade, men puckerygg med ett finare ord heter Kyphosi, en missbildning i ryggraden. Sådär nu har jag lärt mig något nytt och kanske ni oxå! Känner att jag inte behöver skriva ALLT som jag tänkte angående den filmen, men den har ett väldigt bra budskap, även om det är en äcklig överspänd gubbe med i filmen som vill nuffa med Esmeralda. Så se den om ni inte har sett den sen ni gick i blöjor.
Tänkte att jag skulle köpa mer Disney för om det skulle vara så att jag någon gång skulle föröka mig, hade det varit roligt att ha dom filmerna. Kommer att låta som den äkta 40 plusaren jag är, men jag gillar hellre dom gamla goa Disney filmerna än dom som är idag. Och får jag inga barn, kommer jag ju alltid ha 500 syskonbarn som gärna ser på film och myser med sin moster, så filmerna kommer troligvis inte ligga och bli damminga.

Esmeralda rockar! Girl power till henne!

Efter att ha skrivit detta nu, funderar jag på att jag måste kanske skaffa mig ett liv. Sitta och analysera teckande filmer är kanske inte något en snart 20 årig brutta ska hålla på med? Men vad vet jag? Jag sitter och gör det ändå och som Smala Sussi skulle ha sagt, det känns rätt gött faktiskt!

Med detta sagt, vill jag önska er alla en fortsatt bra kväll!

Haré!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0