Haaajaaa!

Var uppe i Mellerud under nyår. Det var rätt skönt att komma dit en sväng, träffa familjen och så.
Sandra och jag började packa ihop mina saker i lägenheten idag. 1år har jag bott i mitt underbara hem och nu är det bara 1 månad kvar och sen är den borta. Usch fy och blä vad det var jobbigt att packa ner saker i lådor, men jag kan inte längre "bo" på två ställen. Jag hittade min dagbok som jag skrev från 03 till 07. Herregud vad jag och Sandra garvade när vi läste den! Dagböcker är ju något som man måste spara så länge man lever, för man kan oftast skratta åt det som står och om allt som har hänt.

Jag vill verkligen börja med kickboxningen igen, för den ger så mycket mer än bara motion. Har kollat runt lite i Kungälv, men det ser inte speciellt ljust ut på den fronten. Men jag har hittat ett ställe i Göteborg som heter Fight Center som verkar vara ett bra ställe. Dock tar det ca 40min att ta sig dit, men det är det kanske värt om det är bra tränare och en bra grupp.
Själva känslan att gå in i en grupp där du inte känner en käft är otroligt jobbigt, men ibland är det den kicken jag vill ha, att utmana mig själv. Ibland kan jag må riktigt illa och få ont i magen när jag vet att jag ska åka någonstans där jag inte känner någon, men sen när jag väl har gjort det och det har gått bra känns det fruktansvärt bra!

Imorgon står det jobb på schemat och efter det Fontin med Papi. Ska även försöka att rínga och boka tid för klippning. Det går inte att gå runt med detta långa håret längre, det är INTE OKEJ!


OKEJ! SERIÖST! Jag blir vansinig! Antingen är det jag som är helt inkompetent eller så är det bostadsförmedlingarnas hemsidor som är helt fuckt up! Jag vet svaret själv iofs, men vill bara spotta lika galla över dom. Nu har jag iaf lyckats att bli medlem på Boplats så det är bara att börja söka lägenhet. Sökte på 3st via Kungälvsbostäder, så det är bara att hoppas på att jag har VÄÄÄÄÄÄÄÄLIDGT MYCKET TUR och får en där. Helst vill jag ju bo i Kungälv, men får jag någon i Göteborg kan jag inte tacka nej till den. Dock skrämmer storstaden mig lite, eller ganska mycket. Kungälv är ändå lagom stort och jag känner mig mer trygg där än inne i stan. Jag är inte jätte kaxig när jag går där inne på natten när jag ska ta bussen hem. Det finns gött skumma människor och man kan inte vara hundra att någon skulle hjälpa en ifall det skulle hända något. Där får faktiskt lilla Mellerud ett plus i kanten för.  Eftersom att alla känner alla är det väldigt sällan, typ aldirg, att man åker ut för något när man är påväg hem. Det är väl en bra sak om Mellerud.



Nu ska jag hata min omvärld en liten stund till innan det är dags att gå till säng.


Haré!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0