Älska dig själv!

Sanningen är den att vi människor behöver uppmuntran, beröm, helt enkelt bekräftelse på något sätt. Men jag tycker att många (inklusive mig själv) bör lära sig att faktiskt ge sig själv beröm och komplimanger, för det stärker verkligen självkänslan. Det spelar ingen roll hur mycket en person säger till mig att jag är det bästa som finns, om jag inte tror på det. Det blir bara tomma ord som jag inte tar till mig.

Många är oerhört duktiga på att ta till sig de negativa sakerna människor säger, även om man vet att det dem säger inte är sant.  Jag kan säga att jag skiter i vad folk tycker och tänker om mig, men det gäller till en viss gräns eller vissa personer. En sak kan antingen få mig att tvivla på mig själv totalt eller så rör det inte mig ens i ryggen, beroende på vem det är som säger det.

Jag ska inte behöva ha någon som måste tala om för mig att jag är värd det bästa, det ska jag kunna tala om för mig själv och tro på det! 

Risk för att låta ego, men oftast på morgonen innan jag går till jobbet (detta har jag nog skrivit förut men iaf) , tänker jag minst en positiv tanke om mig själv. Som när jag gjorde den presentationen i tisdag, tyckte jag att jag var fruktansvärt duktig som vågade att stå där uppe och prata inför alla. Om det hade varit för ett år sen, hade jag aldrig gjort det.  Såna grejer är jätte viktiga att man påminner sig själv om och faktiskt tar till sig det. 



"Om du inte älskar dig själv kan du inte älska andra. Om du inte har någon medkänsla för dig själv då du inte kan utveckla medkänsla för andra. " Dalai Lama


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0